Homilia diumege 25 d'abril 2021


Diumenge 4 (B) de Pasqua


Text de l'Evangeli (Jn 10,11-18): En aquell temps, Jesús parlà així: «Jo sóc el bon pastor. El bon pastor dóna la vida per les seves ovelles. El qui va a jornal, el qui no és pastor ni amo de les ovelles, quan veu venir el llop les abandona i fuig; llavors el llop se n'apodera i les dispersa. És que ell va a jornal i tant se li'n dóna de les ovelles. Jo sóc el bon pastor: conec les meves ovelles, i elles em coneixen a mi, tal com el Pare em coneix, i jo conec el Pare. A més, jo dono la vida per les ovelles.
»Encara tinc altres ovelles que no són d'aquest ramat, i també les he de guiar. Elles escoltaran la meva veu, i hi haurà un sol ramat i un sol pastor. El Pare m'estima, perquè dono la vida i després la recobro. Ningú no me la pren, sóc jo qui la dono lliurement. Tinc poder de donar-la i tinc poder de recobrar-la; aquest és el manament que he rebut del meu Pare».

HOMILIA



     Celebrant el diumenge IV de Pasqua, cada any tenim present la imatge del bon pastor. Jesucrist és el Bon Pastor que ens convida a ser pastors com ell: Units a Déu, servicials i oberts a tothom.

1.Units a Déu. Pastors que converteixen la seva vida en una vida orant a l’estil del salm 117 d’avui. 
-Pastors que lloen Déu: “Enaltiu el Senyor, que ho és de bo!
-Pastors que es recolzen en Déu: “Més val emparar-se en el Senyor, que posar confiança en els homes”.
-Pastors agraïts perquè senten Déu seu al seu costat: “Vós m’heu escoltat i heu vingut a salvar-me”.
 
2. Servicials. Pastors a l’aguait constantment del que ens diu avui Jesús a l’evangeli de Joan, cap. 10: El bon pastor dóna la vida per les seves ovelles. El qui no és bon pastor, el qui treballa només a jornal, quan veu venir el llop, fuig i abandona les ovelles. Llavors el llop, les destrossa o les dispersa.
   Ben segur que el pitjor testimoni que podem donar (Capellans, pares cristians, catequistes, batiats...) és quan vivim la nostra responsabilitat: despreocupats, indiferents i mancats d’actituds i opcions evangèliques. Tota comunitat cristiana té dret a tenir bons pastors: bons capellans, bons pares, bons catequistes, bons batiats... Pastors que es desviuen per les seves comunitats, per la seva família, per la formació cristiana, per anunciar la Paraula de Déu, per a viure els valors de l’evangeli.

3. Oberts a tothom. I Jesús, a l’evangeli d’avui, hi afegeix un altre repte: “Tenc altres ovelles que no són d’aquest ramat. També les he de conduir jo”. Qui són aquestes altres ovelles? Tots aquelles que no coneixen Jesús, el seu testimoni, la seva revelació: familiars, amics, companys de feina... Tots aquells que s’han fet enfora de l’Església per causes diverses: moda, manca de profunditat, desenganys, expectatives no complertes...
     Avui, Jornada mundial de pregària per les vocacions, preguem a Déu que ens ajudi a ser pastors units a Déu, servicials i oberts a tothom. Pastors que ens convidam mútuament a ser: Bons pastors de les nostres comunitats parroquials, de les nostres famílies... Bons pastors en el camp on cadascú actua: treball, cultura, política, esport...

     Donem importància a la Pastoral vocacional en el camp de les famílies i a favor del baptisme i del ministeri sacerdotal.