Homilia diumenge 9 de gener 2022


 

El Baptisme del Senyor (C)


Text de l'Evangeli (Lc 3,15-16.21-22):
En aquell temps, el poble vivia en l'expectació, i tots pensaven si Joan no fóra potser el Messies. Joan respongué dient a tothom: «Jo us batejo amb aigua, però ve el qui es més fort que jo, i jo no sóc digne ni de deslligar-li les corretges de les sandàlies: Ell us batejarà amb l'Esperit Sant i amb foc».


Tot el poble es feia batejar, i Jesús també fou batejat. Mentre pregava, el cel s'obrí, i l'Esperit Sant baixà cap a Ell en forma visible, com un colom, i una veu digué des del cel: «Tu ets el meu Fill, el meu estimat; en tu m'he complagut».

HOMILIA
 
 


Recordant avui el Baptisme de Jesús, tinguem present i  visquem de nou el nostre baptisme i el baptisme dels nostres fills i filles acompanyats per les lectures d’avui:

          1.Tant la lectura d’Isaïes (42), com l’evangeli de sant Lluc (3), ens recorden que les vivències que viu qualsevol persona batiada, conscient del seu baptisme, són:

*Déu ha prés possessió de la meva vida. Ell és el meu Senyor. Jo visc atent a Ell. No hi ha res que m’importi més que ser-li fidel. Sense sentir-me d’Ell la meva vida perd el seu sentit essencial.

*Déu confia amb jo. Ell s’ha complagut de la meva persona. Jo som el seu estimat. Jo li he obert les portes, jo l’he reconegut. Amb ganes li he dit que avui ser d’Ell. Que desitj que ell faci de mi el que vulgui. Sense Ell res som i res entenc.

*Ell confia amb jo perquè porti, dugui, transmeti el dret –l’esperit de l’evangeli- arreu: a les nacions, al meu poble, a la meva família, al meu lloc de feina i de relació.

*Per aquesta missió som un batiat, som possessió d’Ell. Per aquesta missió m’ha cridat bondadosament, m’agafa de la mà i m’acompanya. Em forma i em configura. I, com en forma i configura? Em deman? Mitjançant la pregària, la celebració de l’Eucaristia, l’atenció que prest a la vida.

          2. I el Llibre dels Fets dels apòstols (10) reconeix: Ara veig que Déu no fa diferències a favor d’uns o d’altres. Déu acull tothom qui creu en Ell i fa el bé.

          Déu no fa diferències.

*Déu acull a tothom que havent descobert qui és Ell, desitja ser d’Ell. Desitja ser posseït per Ell del tot. Desitja ser escollit per a transmetre l’esperit i els valors de l’evangeli. Ens ha d’importar més i més descobrir Déu en les coses de cada dia.

*Déu acull tothom qui obra el bé, sigui de la nacionalitat que sigui: espanyol, anglès, colombià, senegalès... Per a ser cristià, per a ser de Crist, per a ser un batiat no importa la nacionalitat, importa l’actitud, importa desitjar i procurar viure fent el bé.

Quan avui tots els batiats, vivint la celebració de l’Eucaristia, combreguem, fem-ho amb atenció. Si combregam amb atenció, sentirem com Déu ens diu: “Tu ets el meu fill, tu ets el meu estimat. Visc amb tu. Que en tu descobreixin la meva persona, les meves paraules”.

Renovem ara el nostre baptisme. Tornem a dir a Déu: Vull ser teu, fer de mi el que Tu vulguis!. Tu ets el meu Pare, en Tu hi confii plenament.