Homilia diumenge 29 de maig 2022



Ascensió del Senyor (C)


Text de l'Evangeli (Lc 24,46-53):
En aquell temps, Jesús digué als deixebles: «Així ho diu l'Escriptura: El Messies havia de patir i havia de ressuscitar el tercer dia d'entre els morts, i cal predicar en nom d'Ell a tots els pobles la conversió i el perdó dels pecats, començant per Jerusalem. Vosaltres en sou testimonis. I jo faré venir damunt vostre aquell que el meu Pare ha promès. Quedeu-vos a la ciutat fins que sigueu revestits de la força que us vindrà de dalt.

Després se'ls endugué fora de la ciutat fins a prop de Betània, alçà les mans i els va beneir. I mentre els beneïa, es va separar d'ells i fou endut cap al cel. Ells el van adorar. Després se'n tornaren a Jerusalem plens d'una gran alegria. I contínuament eren al temple beneint Déu.

HOMILIA


Què diu avui la lectura dels Fets sobre el que fa sant Pau?

-Dóna a conèixer el que Jesús va fer i va ensenyar fins que ascendir al cel.

-Recorda que, pujant al Cel, Jesús confia als apòstols que havia elegit a aquesta mateixa missió.

-Els comunica que durant els 40 dies que hi ha entre la resurrecció i l’Ascensió al Cel, se’ls va aparèixer i els parlava del Regne de Déu.

-I els recorda també que el dia en que rebran l’Esperit Sant –Pentecosta, diumenge pròxim-, tindran la força suficient per a ser testimonis fins els límits del món.

I em deman:

·       Coneixem el que Jesús va dir i fer? En tenc ganes de conèixer-lo? Llegeix, mir, preg amb el Nou Testament? Vaig a catequesi? Motiv als meus més propers perquè coneguin Jesús, el Nou Testament... Sent que aquesta és sa missió que s’ha m’ha encomanat des del dia del meu baptisme?

·       Parl del Regne de Déu? Duc la Paraula de Déu al cor? Qui ens ha fet durant dos matins formació permanent als capellans (Santiago Ruiz), ens deia: “Anunciem l’evangeli. No hi ha cap anunci millor que aquest. Anunciem-lo amb ganes”.

·       Som testimoni que val la pena estimar i no distanciar; reflexionar i no viure indiferent; creure en Déu i confiar amb Ell i no passar d’ell i viure sense que ningú em sostengui, me prengui amb braços i m’ajudi a fer camí?

 I sant Pau mateix ens diu a la carta que un dia va enviar als cristians d’Efes (segona lectura):

·       Deman a Déu que us doni el do espiritual d’una comprensió profunda de la seva revelació i de qui és Ell.

-        S’altre dia vaig demanar a una persona que segons crec viu profundament sa fe: Per tu, tenir fe que és? I em va contestar: Confiar, confiar amb Ell, reconèixer que Ell em porta als seus braços.

Tots ens hem de fer aquesta pregunta. Tots hem d’intentar tenir una comprensió profunda de: qui som jo, per a què he nascut? Qui i per a què se m’ha cridat a néixer?

·       Deman a Déu que us il·lumini perquè conegueu a quina esperança ens ha cridat, quina ha de ser la nostra herència autèntica.

-Després de viure aquesta vida, esperam res?

-Creiem que la resurrecció de Crist, com ens diu Crist mateix, assenyala el nostre futur, la nostra resurrecció?

 I Jesús, a l’evangeli de Lluc, accentua algunes coses que accentua també sant Pau avui:

-        Com Jesús, patirem i ressuscitarem

-        Convé que ens preguem seriosament predicar-lo arreu, per tots els pobles.

-        Havent pujat al Cel, els apòstols conscients de l’anunci que tenien entre mans predicar Jesús, anaven contínuament al temple per donar-li gràcies.

 Donem gràcies a Déu perquè la promesa del cel -amb la resurrecció- mos convida ja des d’ara a ser ciutadans del Cel. A viure el més semblant possible a com viurem estant al Cel.