Homilia diumenge 8 de maig 2022

 

Diumenge IV (C) de Pasqua
 

 Text de l'Evangeli (Jn 10,27-30):
En aquell temps, digué Jesús: «Les meves ovelles escolten la meva veu. Jo les conec, i elles em segueixen. Jo els dono vida eterna: mai no es perdran, i ningú no me les arrencarà de les mans. Allò que el Pare m'ha donat val més que tot, i ningú no podrà arrencar res de les mans del meu Pare. Jo i el Pare som u»
 
 
HOMILIA 



Ens trobam avui amb uns altres fragments bíblics que ens aporten orientacions perquè les tinguem present. Sempre en don gràcies, cada dia, per les orientacions que em donen amb bé de sa meva formació i des meu estil de viure. Avui:

-De la lectura primera, Fets dels apòstols,  què és el que he (hem) de tenir present almanco:

* Que Pau i Bernabé tenien ganes d’escampar el missatge de Jesús i viatjaven per Perga i Antioquia de Pisídia, i, com és natural i a més, entraven a les sinagogues. I ho feien tan bé, i sentien tant el que deien, que molts (quasi bé tota la ciutat) es reunia entorn d’ells per escoltar la Paraula de Déu que sorgia de la seva predicació.

*Ells prou sabien que el Senyor els demanava que fossin “llum de les nacions fins als límits de la terra”.

S’altre dia algú que viu fora de Menorca em va telefonar i em comentava, a partir de la seva experiència familiar, que ens esforcéssim per anunciar millor, amb més ganxo, més correctament i atraientment, el missatge de Jesús.

Li vaig donar gràcies pel seu interès i pel seu consell.  Tots, tots els batiats hem de tenir ganes, com Pau i Bernabé, de que el missatge de Jesús sigui “escoltat amb atenció” per molta gent, per quasi bé tota Ciutadella. Què farem per aconseguir-ho? Com l’anunciarem a la nostra família, a la Parròquia, allà on som present normalment?

Saber anunciar correctament el missatge de Jesús, i posar-hi ganes, és, ha de ser un dels nostres objectius prioritaris.

Després d’una llarga telefonada, passat just uns minuts, em va tornar a telefonar per demanar-me perdó per si m’havia molestat. I jo li vaig dir que no m’havia molestat absolutament gens. Que m’agrada escoltar el que uns altres pensen sobre el testimoni que presentam davant els altres els cristians, i de la manera que rallam. Cert, hem de fer més atraient el missatge de Jesús!

            -La segona lectura, de l’Apocalipsi de sant Joan, insisteix en que hem d’arribar a gent de tota nacionalitat, de totes les races, i de tots els pobles i llengües a fi de mostrar-los allà on hi ha la font que brolla aigua viva.

            Quina és la font que brolla aigua viva? Tenir doblers? Tenir vàries cases? Tenir un nom famós?... La font que brolla aigua viva és la que ens refresca conduïm-nos a estimar, a fer silenci i reflexionar, a contemplar, a meditar, a descobrir Déu i el seu missatge. Algú que s’ha mort aquests dies em deia: “He descobert més que mai durant la meva infermetat que hi ha molta gent bona al meu entorn. I açò em fa sentir estimat i em fa viure en pau”.

            Cerquem Jesús, la font d’aigua viva!

            -I l’evangeli de sant Joan ens comenta que aquells que coneixen la veu de Jesús i el seu missatge, per ell són reconeguts i, per Jesús, “valen més que tot!” Jesús els cuida d’una manera especial i res els apartarà de les seves mans.

            Estimem Jesús i el seu missatge. Anunciem-lo arreu i fem-ho amb ganes. Que es ben noti que ens motiva i ens omple de pau.