Homilia diumenge 09 de maig 2021



Diumenge 6 (B) de Pasqua


Text de l'Evangeli (Jn 15,9-17): En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles: «Tal com el Pare m'estima, també jo us estimo a vosaltres. Manteniu-vos en el meu amor. Si guardeu els meus manaments, us mantindreu en el meu amor, tal com jo guardo els manaments del meu Pare i em mantinc en el seu amor. Us he dit tot això perquè la meva joia sigui també la vostra, i la vostra joia sigui completa.
»Aquest és el meu manament: que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat. Ningú no té un amor més gran que el qui dóna la vida pels seus amics. Vosaltres sou els meus amics si feu el que jo us mano. Ja no us dic servents, perquè el servent no sap què fa el seu amo. A vosaltres us he dit amics perquè us he fet conèixer tot allò que he sentit del meu Pare. No m'heu escollit vosaltres a mi; sóc jo qui us he escollit a vosaltres i us he confiat la missió d'anar pertot arreu i donar fruit, i un fruit que duri per sempre. I tot allò que demanareu al Pare en nom meu, ell us ho concedirà. Això us mano: que us estimeu els uns als altres».

HOMILIA

      Ho vaig dir s’altre dia a una Missa Funeral, els qui venim a la celebració de l’Eucaristia no tenim cap altre interès més que conèixer Jesucrist, intimar en ell i anunciar-lo arreu. I ses tres lectures d’avui ens assenyalen com ho hem de fer: 

Primera lectura: Fets dels apòstols, 10, 25-48

     -Hem d’anunciar l’evangeli arreu sense fer diferències a favor d’uns o d’uns altres. I és que podem viure sorpreses. Pot ser que alguns que esperam que tenguin interès per ell, no el tenguin. Noltros creiem que com que vénen de famílies més o manco cristians, ells també voldríen continuar essent cristians. I no sempre es dóna el que espera. I pot ser que alguns d’altres que provenen de famílies que no han viscut pràcticament mai sa fe, si senten anunciar Jesús, tenguin interès per conèixer-lo. Hem d’anunciar s’evangeli sense fer diferències, sense posar etiquetes, sense crear distàncies.

Segona lectura: 1Jn 4,7-10

      Si volem ser uns bons anunciadors de Jesucrist, ens hem d’estimar els uns als altres. Si qui anuncia Jesucrist no estima, el missatge que anuncia no serà creïble. I açò tant si és capellà, com diaca, com religiós o religiosa, com pare de família, com catequista, com si atén fins i tot a Càritas sense tenir el cor bondadós i misericordiós.

     Sant Joan diu: “Qui no estima no coneix Déu, perquè Déu és amor”. Qui no es corregeix a ell mateix per estimar més i millor a tothom, no és apte ni per ser capellà, ni per ser catequista, ni per ser padrí de baptisme...

      Qui ha d’anunciar, o qui desitja anunciar l’evangeli, té una tasca a fer en primer lloc i amb ell mateix: “Transformar-se en una persona que estima”. Una persona que té un cor bondadós, que perdona, que acompanya...

      Com podem anunciar Déu, i fer creïble el seu anunci d’amor, sense intentar de ver ser una bona persona?

Tercera lectura: Jn 17, 11b-19

      I sant Joan al seu evangeli ens accentua:

     1.Manteniu-vos en l’amor que us tenc. Estimau-vos! Aconseguir ser una persona que estima ha de ser per qualsevol que vol que dóna testimoni de la seva fe i unió amb Déu, una opció fonamental.

     2. Us ho dic, perquè tingueu l’alegria que jo tenc, una alegria ben plena, diu Jesús als seus deixebles, als quals forma per a ser “anunciadors de l’evangeli”. Amor i alegria, dues actituds que tots els cristians hem de desitjar acollir. Seguint la frase de sant Francesc de Sales, podem dir: “Un capellà trist, és un trist capellà” “Un religiós, religiosa, catequista, padrí o padrina, pare o mare, trist..... és un trist religiós, religiosa...”.

     3. Jo us he escollit per confiar-vos la missió d’anar per tot arreu i donar fruit. Tots els batiats hem estat escollits per Déu i hem rebut la missió d’anunciar l’evangeli.

     Si hem estat escollits:

     -Eduquem-nos per estimar

     -Eduquem-nos per estar contents

     -Eduquem-nos per conèixer Déu i intimar amb ell.